Anunțuri

Consultare publică privind rolul platformelor digitale

Având în vedere necesitatea elaborării poziției României cu privire la platformele digitale, invităm toate părțile interesate să transmită la adresa: propuneri@msinf.ro, până la data de 24 martie 2016, opinii și recomandări în ceea ce privește următoarele teme care se afla în dezbatere și la nivel european:
– necesitatea de intervenție pe piață în domeniul platformelor digitale
– problemele cu care se confruntă utilizatorii platformelor (protecția drepturilor consumatorilor, transparența condițiilor de acces la platforme, informații despre clasificarea ofertelor de către platforme)
– creșterea puterii de piață a unor platforme.

Platformele digitale pot fi motoarele de căutare, mijloacele de comunicare sociale, platformele de comerț electronic, magazinele de aplicații, site-urile de comparare a prețurilor, site-urile de video sharing etc. Acestea îndeplinesc un rol din ce în ce mai important în viața economică și socială, mai ales că le permit consumatorilor să găsească informații online și întreprinderilor să valorifice avantajele oferite de comerțul electronic. Platformele online pot fi considerate factori de inovare în domeniul economiei digitale, ajutând întreprinderile mici să se mute in mediul online și să aibă acces la piețe noi. Platformele privind serviciile de mobilitate, turismul, muzica, domeniul audiovizual, finanțele și recrutarea au modificat rapid modelele tradiționale de afaceri.
Unul din obiectivele Ministerului Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională este de a promova și stimula cercetarea, dezvoltarea, inovația și transferul de tehnologii în domeniul comunicațiilor și societății informaționale.